Eerst kon je gewoon naar een loket en dan regelde iemand bepaalde zaken. Of je kon bellen en dan kreeg je iemand aan de telefoon. Nu wordt verwacht dat je alles via de computer of telefoon regelt. Zonder persoonlijk contact. En je moet eerst inloggen met DigiD of je moet een account aanmaken. Die overheidszaken via de computer regelen vind ik heel lastig! Het Informatiepunt Digitale Overheid helpt u.

In de Bibliotheek kwam bijvoorbeeld iemand langs, die moeite had met het inloggen met DigiD. Het scannen van de QR-code, hoe moet dat nu weer? En waarom wordt er steeds gevraagd hoe ik wil inloggen? Met een app of SMS-controle? Nadat dit duidelijk voor hem was kon hij inloggen in zijn ziekenhuisgegevens en zijn ziekenhuisafspraken bekijken. De week daarop meldde hij dat hij zelf in staat was geweest een gezondheidsverklaring digitaal in te vullen voor het verlengen van zijn rijbewijs.

Bij deze vragen - en nog heel veel andere - kunt u terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid. Te vinden in de bibliotheken van Heusden en het wijkcentrum. Het is gratis. Ook als u geen lid bent van de Bibliotheek.

Op donderdag 8 juni vindt in de Bibliotheek Drunen Rooseveltstraat 32, 5151 CR Drunen een bijeenkomst plaats over dit onderwerp. Tijd: 14.00 uur. Aanmelden (verplicht) via de seniorenschool, Ad Dekkers: ad.dekkers@icloud.com. U bent van harte welkom!